pühapäev, 8. märts 2009

reis kuule

Sedakorda siis panen paar mõtet kirja üpris kahtlases urkamoodi hostelis - ehk siis oleme oma reisiga Mildurasse välja jõudnud. Sellega seoses oleme ületanud ka New South Walesi piiri ja resideerume Victoria osariigis. Nimelt saime Blackheatis juba järgmisel hommikul kõne, et tegelikult oleks meile Milduras ikkagi tööd pakkuda ja nii me sinnapoole siis ka oma autonina suunasime. Ehk siis plaan põhja liikuda ja Brisbane külastada läks kiirelt ümbermängimisele - uus plaan on mõned nädalad siin tööd teha ning seejärel minna seda raha kulutama kas Adelaide'i, Melbourne või siis hoopiski mõlemasse. Igatahes tundub, et liikumine on pigem lõuna suunas meil.

Huvitava vahejuhtumina avastasime Blackheadis hommikul, et autost oli kütus imeväel lahkunud. Lisaks oli varganägu kaasa kahmanud ka bensiinipaagi korgi, mille eest tuli kohaliku mehaaniku juures välja käia 20 taala (u 180 eek). Alguses mõtlesin küll, et mehaanikul hea lolli välismaalast sellise hingehinnaga pügada, aga hiljem tanklas sai nähtud ka 25 taalast bensukorki. Järjekordselt näide sellest, et ei ole odav see elu siin maal. Kokkuvõttes siis läks selle seiklusega umbes 50 taala tühja.

Blackheat'ist sõitsime edasi Crowe'sse, kus ööbisime karavanipargis, telgis. Need on umbes poole odavamad kui hostelid, kuigi hinnad erinevad - telgikoha oleme saanud nii 14 kui ka 24 dollari eest. Üldiselt on neis olnud igati korralikud pesemisruumid, elekter jms, nii et väga kahju pole olnud seda raha maksta - esmapilgul võib tunduda 150 krooni telgikoha eest ju pisut palju.. Crowsse sõites tervitas meid meeldiva üllatusena Eesti lipp, nimelt oli sissesõidu lähistele rajatud Euroopa park, miskite põgenike mälestuseks. Ja kuna nende hulgas oli rohkesti eestlasi, siis sai ka Eesti lipp seal uhkesti lehvida.

Crowe'st sõitsime järgmisel päeval Hay-sse, kus samuti öö telkisime. Ning järgmisel päeval jõudsime Mildurasse kohale, olles läbinud pisut üle 1000 kilomeetri. Ptui-ptui, aga auto ei ilmutanud selle reisi ajal mingeid ärevakstegevaid ilminguid:) Crowe's ja Hay's vaatasime ka pisut pikemalt ringi ning teepeale jäid veel nii mõnedki kohad, kus peatusi tegime (Bathurst, Young, Griffith jne), kuid neis midagi põrutavat ei näinud, millest siin rääkida võiks, pilte sai siin-seal klõpsitud.

Tüher Maa
Laupäeval helistas Connie (kes on selle hosteli "jumal", kus me ööbime) ning ütles, et saaksime tööle juba pühapäeval. Meile see sobis ja öö olime veel Milduras telgiga ning pühapäeva hommikul kobisime hosteli juurde. Selgus, et Karin siiski täna veel tööd ei saanud ning lõi hostelis aega surnuks, mina sain aga esimesed 5,5 tundi Austraalias tööd teha. Töö ise poleks saanud väga kergem enam olla: põhimõtteliselt panin viinamarjakastidele kaanesid peale ja tõstsin neid hunnikusse. Seda enam on muidugi tähelepanu väärt, et tasu selle eest jääb samasse suurusjärku, mis minu IT töö Eestis, vahest natuke suuremgi, oleneb kuidas siin oma maksusid deklareerima hakkame. Siin pole vist keegi õieti sotti saanud, kuidas täpselt WHM viisaga ikkagi tegema peaks ja teha võiks - mitteresidendi tulumaks on siin 29%, aga resident on samas keegi, kes elab ühes linnas vähemalt 6 kuud, või kavatseb seda teha. Mine siis võta kinni. Tundub, et on siiski kasulikum end kuidagi residendiks nihverdada, sest kolmandikku riigile ei tahaks jätta. Pealegi mida ma selle eest riigilt üldse saan?

Nagu alguses öeldud, siis hostel on pigem urkamoodi, aga ilmselt on veel hullemaid. Esmapilgul tundus see elamine siin ikka üpris vastumeelt, aga pisut harjumist ja tundub, et väga hull ehk ei ole. Kuigi oma hinda väärt ta vaevalt on, sest 150$ nädalas on umbes sama hind, mida Sydneys maksime, aga sealne koht oli pisut etem. Igatahes siia väga kauaks jääda ei tahaks ja enamuse aja oleme ilmselt kas tööl või kusagil linnapeal. Mildura on üpriski suur linn ning tegemist peaks siin vast olema küll - kujutasime ette, kuidas peaks Hay suguses väikelinnas elama, seal tundus küll, et pole ikka mitte midagi teha, lisaks ümberringi paljas tühermaa ja lähimasse asulasse vähemalt 80km.

Inimesi on siin igasuguseid ja igast rahvusest - paraku mingi osa neist manustab endale erinevatel viisidel erinevat kraami, see on üpris harjumatu. Sattus nii, et siin elutseb ka üks eestlane, kellel küll hiljuti pass ja üldse kõik ta asjad ära varastati:) Põnev, mis..

Täna sai ärgatud 6.30 ja üldiselt on päris suur väsimus peal, sestap midagi väga eredat pastakast välja ei suuda imeda. Kuna meile väga suitsetamine ei sümpatiseeri, siis me ülejäänud pööbliga välja istuma ei läinud ja otsustasin miskit kirja panna, et homme Mäkis üles visata. McDonaldsid on siin üpris ainsad kohad, kus oleme tasuta (peaaegu, sest ostame sealt tavaliselt väikese jäätise vms) netti leidnud. Kuna siin maksab igasugune nett mahu pealt, siis keegi eriti oma võrku lahti ei "unusta".

Homne töö peaks olema miski aiatöö umbes 90 aastase vanapapi juures. Vähemasti vaheldus, ma ei kujuta ette, et peaks kaks kuud järgemööda kaste kaanetama, ükskõik kui hästi see maksab. Aga väidetavalt just sedasama asja siin üks sell 2 kuud teinud on.

Head naistepäeva, naised!
@Mildura
Selline põnev avastus siis poeriilulilt

Ütlemised (8)

Unknown ütles ...

Ei saanud mainimata jätta, et selle bratwursti on tootnud Hans :U

isasploom ütles ...

Ämm... guugelöörrthistasin siin veits teie ruuti. Seda Blachheadi ja Crowe ei suutnud küll üles leida. Hay ja Mildura tulid lihtsalt. Et ma kontrollin.. te sõitsite ju mööda Sturt hwy peale Hayd.. a kas ka enne Hayd (otsiks selle kurrdi europa pargi siis vähemasti ülessä)? Et.. kui te tripite siis pliiiiiiiiiis pange haiveid kah pärst bloggi... (veel parem.. lahedate kohtade geograafilised koordinadid WGS84-s) siis on endal teada järgmine kord mis kandis bensuvargad on ;)

Eniveis.. tripp tundus sidnist krrdi pikk. A selle Mildura cräppi hosteli nime võiks küll öölda. Äkki leiab guugelöörthist ülessä.

Geograafi värk noh.. tahab asju kaardile panna.

Liisi ütles ...

Blackheath on selle koha nimi. Et siis sellepärast ei leidnudki ilmselt.

isasploom ütles ...

leidsin tnx.. ja mul on tunne et see Crowe on äkki Cowra.. jääb tee peale ja puha.

Antimon ütles ...

Pagan tõesti, tuhat vabandust, on tõesti Cowra :) Meil läks see nimi juba seal ollas pidevalt sassi, liiatigi siis paar päeva hiljem.

1502 Koorlong Ave, Irymple, VIC, Australia, kui selle guugel-mäpsi tipid, sis näed seda kohta kus me elutseme.

Väga lahe et keegi muidugi nii sügavat huvi tunneb, püüan edasipidi siis hoolsam olla:)

isasploom ütles ...

Enoh selge.. selle koha kõrval siin siis kohe: http://www.panoramio.com/photo/13762910

Sven ütles ...

Seal Milduras on üks kohvik, kus saab istuda wifis rahulikult mingi dollari või kahe eest. Interneti kohvik oli siin:

Lugesin blogist, et pole veel harjunud sellega et homme ei tia mistuleb :D Sellega harjub ära ja pärast on hull komöödia seda kõike meenutada. PS. Vaadake oma asjadega ette - Milduras käidi meil backeris sees - aborigeenid tegid puhta töö. Asjad peavad olema lockerites (seal jäid alles). Kapid võivad sõltuvalt backerist olla ilma lukkudeta - nii et seadke sammud K-Marti. sealt saab väikse tabaluku osta.

Kui teil on auto siis soovitan ehk asju seal hoida. See on turvalisem.

karin ütles ...

Eks mõnes mõttes on huvitav see teadmatus, pärast on hea mõelda, et hakkama saime:P

Meil pole kappide lukustamiseks erilist võimalust, kuna need on siin lihtsalt liiga kipakad. Väärtuslikemaid asju hoiame autos, vast lisab veidi turvalisust.